Login

Lost your password?
Don't have an account? Sign Up

O IDEE PENTRU CONTABILI DIN PERSPECTIVA DEZVOLTĂRII ACTIVITĂȚII

Este tot mai evident că digitalizarea transformă firmele de servicii profesionale (Contabili, Auditori, Experți fiscali, Avocați, Consultanți independenți) și că acestea  trebuie să se adapteze.

Tot mai multe companii reinternalizează contabilitatea folosind soft-uri care procesează sarcinile contabile. A devenit o obișnuință ca angajații să plece de la firmele de contabilitate pentru a lucra pentru clienții care reinternalizează acest proces.

Noile platforme contabile sunt un competitor care transformă această categorie de servicii în « materie primă » și determină firmele de contabilitate să scadă tarifele.

CUM VOR REACȚIONA FIRMELE DE CONTABILITATE LA ACESTE PROVOCĂRI ÎN URMĂTORII 5-10 ANI?

Cele mai mari vor achiziționa o firmă IT pentru a-și dezvolta propriile tehnologii iar firmele IT le vor achiziționa pe cele medii. Multe vor fuziona pentru a atinge dimensiunea optimă cu mai puțini angajați dar cu același număr de parteneri. Foarte probabil, firmele de contabilitate vor reduce costurile prin concedierea contabililor seniori care vor întâmpina aceeași situație ca cea a lucrătorilor plătiți cu ora când producția s-a mutat în China. Seniorii își vor dezvolta propriile cabinete, adăugând o presiune și mai mare asupra tarifelor, însă competiția cu firmele IT va fi aprigă.

Din discuțiile noastre cu numeroși contabili, reiese că numai câțiva au anticipat această situație. Ei au investit deja pentru înlocuirea interacțiunii umane cu mai multă tehnologie și se așteaptă ca finanțarea să vină din partea clienților loiali.

Însă puțini contabili se așteaptă să piardă clienți din cauza digitalizării, care înseamnă o schimbare în obiceiurile clienților și un semnal de verificare a ofertei concurenților. Competiția de astăzi este tehnologia și mai ieftină.

Cu toate acestea, firmele de contabilitate pot trata această amenințare într-un mod diferit. Pot dezvolta o sursă suplimentară de venituri recurente, favorizând relația construită cu clienții și consolidând, în același timp, poziția de Consultant.

Băncile obișnuiau să spună, că un client cu mai puțin de 3 produse în portofoliu, este un client « neloial ». În fața digitalizării și a noilor concurenți cu o mai bună agilitate, Băncile au propus diversificarea portofoliului cu noi servcii, iar firmele de contabilitate trebuie să adopte aceeași strategie.

Firmele de contabilitate, pentru a propune noi servicii clienților, trebuie să recruteze specialiști și să investească. Noile investiții și costurile aferente nu sunt realiste când viitorul este nesigur și firma se gândește la restructurare. Firmele de contabilitate se confruntă cu două amenințări: 1. Noii concurenți cu o mai bună agilitate; 2. Pe plan intern, partenerii se luptă să își păstreze „statusul quo”.

OPERANDI PROPUNE O NOUĂ IDEE FIRMELOR DE SERVICII PROFESIONALE PENTRU A REDUCE RISCUL DE A PIERDE CLIENȚI ȘI SĂ DEZVOLTE O NOUĂ SURSĂ DE VENIT.

Firmele de contabiliate au trei active principale: brand-ul, angajații și clienții. Perturbatorii au soluții noi, însă le lipsesc reputația, clienții și forța de vânzări. 

Operandi recomandă un parteneriat în cadrul căruia firmele de contabilitate vând servicii de la terți pentru a-și completa activitatea principală și pentru a consolida relația cu clienții în timp ce dezvoltă un venit recurent.

Operandi selectează soluțiile, monitorizează furnizorii, ajută firmele contabile să implementeze aceste soluții în cadrul propriului portofoliu de servicii și oferă suport în vânzări.

Operandi a dezvoltat un portofoliu de servicii în sfera informațiilor de afaceri, colectare creanțe, soluții de conformitate și planificare financiară pentru persoane fizice. Toate aceste servicii sunt astăzi promovate de firmele de contabiliate cărora le consolidează statutul de Consultanți.

Operandi a început în 2016 cu intenția de a ajuta firmele profesionale (Contabilitate, Audit, Fiscalitate, Juridic) și consultanții independenți. În ultimii patru ani, am dezvoltat parteneriate și expertiză care au creat un cerc virtuos cu parteneri de incredere. Operandi colaborează astăzi cu 29 de parteneri care sunt firme de contabilitate, camere de comerț, consultanți independenți și furnizori de soluții.

Suntem mândrii că am reușit să dezvoltăm o afacere în creștere, bazându-ne pe integritate, loialitate și transparență.

Karim Kheirat și Elena Paraschiv-Pop dezvoltă Operandi. Karim a dezvoltat soluții similare în cadrul JP Morgan, UBS și KPMG. Elena este specialist în marketing cu activitate vastă în cadrul firmelor de contabilitate. Amândoi au colaborat în cadrul unei firme de informații de afaceri unde Karim ocupa postul de Country Manager și Elena pe cel de Marketing Manager.

Operandi a dezvoltat soluții pentru firme mari de contabilitate și consultanți independenți iar pentru informații vă invităm să ne contactați pe Linkedin si pe website www.operandi.ro

————————————————————————————————————————-

CARE SUNT SERVICIILE PE CARE OPERANDI LE RECOMANĂ FIRMELOR DE CONTABILITATE SĂ LE PROMOVEZE?

Informații de afaceri este serviciul din sfera creditului comercial pe care o companie îl oferă clienților săi. Înaintea livrării comenzii, orice companie trebuie să verifice posibilitatea clienților de a achita factura. Firmele mici și medii utilizează datele financiare neactualizate de la Ministerul de Finanțe pentru a face analiza, în timp ce firmele mari au propria echipă de analiză a clienților. Firmele de contabilitate pot furniza clienților rapoarte create de analiști pentru reducerea riscului de neplată a facturilor.

Colectarea creanțelor: fără o echipă dedicată colectării creanțelor, adesea companiile se confruntă cu facturi neplătite. Dacă există facturi cu scadența depașită de mai bine de 3 luni, situația este critică iar fiecare zi în plus scade șansele colectării banilor. Firmele de contabilitate sunt bine poziționate pentru a-și alerta clienții asupra riscului facturilor neplătite și de a recomanda un specialist pentru a accelera colectarea.

Soluții de conformitate: Presiunea conformității este tot mai mare și companiile trebie să aplice noi reguli (beneficiarul real, cunoașterea clientelei, anti-corupție, GDPR) pentru a evita penalizări substanțiale. Acestea sunt noi riscuri operaționale pentru companii, care combină regulamente, procese și tehnologii pe care firmele de contabilitate le pot promova către clienți. 

Planificare financiară pentru persoane fizice este o soluție promovată de numeroși contabili, avocați și notari în Europa de vest. Aceasta reprezintă în principal compatibilitatea între economisire și obiectivele financiare ale familiei: achiziționarea unei case, pregătirea pensionării, finanțarea facultății. O dată pe an, planificatorul financiar actualizează “raportul familial” și propune acțiuni. Utilizatorii acestor servicii sunt de obicei directorii, antreprenorii și sportivii care au venituri substanțiale pentru o perioadă scurtă de activitate.

Leave a Comment

Your email address will not be published.